søndag 27. november 2011

Advent

Da var første søndag i advent kommet alt. Vi har fått funnet fram litt til advent og kan starte med litt juleforbredelser. Det blir hektiske tider fremover, det er så mye jeg har lyst til å rekke å være med på. Her har Maileg nissene fått plass på tv skjeken. Det er god mulig de får en ny plass litt nærmener jul. Jeg var en rask tur innom Plantasjen i dag og fikk kjøpt meg en gruppe med hvite hyasinter. De har fått plass på kjøkkenbordet.

Her er årets adventslys på stuebordet. Vi har en advenstake også som har fått lilla lys i dag. Jeg ser at jeg kan finne litt mer pynt til dette fatet. Jeg får gå på jakt etter litt mer, for dette så litt stuselig ut.



Adventstjerna har også kommet opp. Det ble litt lysere i stua da. Denne stjerna kjøpte jeg for noen år siden og jeg er veldig fornøyd med denne.





Vi har kjøpt oss nye skal i stua for en tid tilbake, men det har manglet lys over de. Nå har Stig fått montert dem og det ble veldig fint.


Nå gleder jeg meg til advent og til noen litt roligre dager. Jeg holder på med siste oppgaven før jul, når den er levert 1 desember er det ikke mer oppgaveskriving før til neste år! Jeg har fått startet med julegaveinnkjøpene og er godt i gang. Kalender gavene er også nesten i boks, nå gjenstår jobben med å pakke inn alle. Jeg bytter julekalender med en venninne og denne er nesten ferdig. Bare litt mer innpakning. Håper at hun blir fornøyd med kalenderen.


Nå skal jeg hive meg over siste siden av oppgaven og komme i mål sånn at skuldrene kan senkes og jeg kan nyte adventiden med litt julegavelaging og julebakst.









Ingen kommentarer: