lørdag 1. oktober 2011

Det jeg trodde skulle bli en rolig høst har blitt alt annet enn det. Jeg trodde helgene var uten for mye innhold, men det bare raser avgårde. Sønnen ønsket set Marius genser så da har jeg satt i gang med det. Jeg har klart å stikke feil for to omganger siden så i dag skal jeg stikke baklengs sånn at jeg får det riktig. Jeg hater baklengsstikking! Men jeg koser meg med å stikke genseren. Jeg har også begynt på en arm for det begynner å bli tungt med bolen så når jeg skal bort er det greit å ta med seg armen som stikketøy. Bunaden går framover. Jeg har nå sydd alle sømmene nederst på stakken. Da er det tid for rynketråder og linning, men før det så har vi begynt på vesten. Har sydd alle de flappene som er nederst på vesten og har nå begynt på køen. Det er stort sett bare håndsøm på vesten.

Her sere dere noen av delene. Leksa til over høstferien er å sy ferdig køen sånn at den er klar til sammensying også skal vi sy med sikksakk rundt alle vestedelene. Jeg koser meg mens jeg holder på, men det er vondt for fingertuppene etter en stund. Jeg har ganske såre fingertupper om dagen.


Nå skal vi ta oss en tur ut for å handle litt til huset her før vi må handle litt mat til kommende uke. Frida og jeg har tatt høstferie og reiser til Paris mens Ola Martin og Stig blir hjemme og passer hus og jobb.



Ingen kommentarer: