fredag 26. oktober 2012

Litt nytt har kommet av pinnene

Det har kommet litt nytt av pinnene. I en hektisk hverdag er det utrolig deilig å kunne koble helt ut med litt strikking. Når jeg strikker får jeg bearbeidet alle sanseintrykkene fra dagen og tømt hodet for tanker. Jeg har funnet min måte å koble ut på, det er ikke sikkert dette fungerer for andre, men for meg er det en utmerket medtode.
Frida kom med et ønske om en Marius lue, da er ikke veien fra ønske til handling så lang her i huset, ihvertfall når det ikke er snakk om et stort plagg. Denne lua ble til forige søndag og Frida har siden brukt denne daglig. Det hvite du ser i vrangborden er innstrikket refleks. Det er strikket inn refleks i litt av det hvite mønstret også. Den lyser godt og det er en god måte å få barna til å syntes på i høstmørket.
 
 Denne halsen fikk jeg muntlig oppskrift på når jeg var på høstferie i Valdres. Den er strikket i Puno garn. Man legger helt enkelt opp 48 masker og strikker en firkant som når du syntes den er passe felles av og brettes. Så syr du sammen i hjørnene. Pynt med en knapp eller to og vips så har du en deilig og myk hals. Denne er også i daglig bruk nå. Jeg liker veldig godt den moten som er nå med ull, luer og halser. Det er ikke som når jeg vokste opp og vi helst ikke skulle ha lue eller andre varme ting.
Her er jeg den eneste som er våken, jeg sitter å nyter en god kaffekopp, har strikketøyet innen rekkevidde og møter dagen i et rolig tempo før vi skal ut i verden og ordne litt praktisk.

1 kommentar:

Vibeke sa...

Så fiiin luen bled da :O) Flinka...kjenner jeg blir stresset...har så mange idèr, men har lissom ikke ork eller tid føler jeg... Satser på en kreativ helg :O)

klem <3