fredag 13. januar 2012

Te og kaffetid

Finnes det noe bedre enn en tidlig morgen med et stille hus og en god kopp kaffe? Jeg er nok et utpreget A menneske, så det å sove lenge er vanskelig for meg. Når jeg våkner så det det bare å lage seg en god kopp kaffe og sette seg godt tilrette i sofaen for å lese litt eller strikke litt. For meg er dette en flott start på dagen. Den koppen på bildet her fant jeg før jul, den er blitt en ny yndling. På jobb før jul hadde vi hemmelig nissevenn og min nissevenn fikk en sånn kopp :) De har sånne kopper med mange fine tekster på, jeg må nok skaffe meg noen flere.

Jeg er utrolig glad i kaffe, men når det blir ettermiddag og kveld kan jeg ikke drikke kaffe, så da går jeg over til te. Før jul var jeg innom søstrene Grene og fant disse geniale tefiltrene. Det er nemlig sånn at te i løsvekt smaker best syntes jeg og nå har jeg funnet en grei løsning på å lage meg te.



Her er det travle dager, men det skjer så mye hyggelig også, i går kveld var jeg ute på stand up sammen med kollegaer på Drammens teater. Det er sånn at de stand up komikerne som skal til Latter senere på kvelden varmer opp i Drammen. Da kan man se en liten smakebit for en billig penge og det varer bare i en time. Når det var ferdig der gikk vi på et utested hvor det ikke var så høy musikk. Det var utrolig koselig.


Mariusgenseren til "læregutten" (som ikke er læregutt lenger, men som faktisk har tatt svennebrev) er ferdig og tatt i bruk. Han er superfornøyd, jeg skal få tatt et bilde av han med genseren. Jeg blir nok veldig upopulær hvis jeg vekker han nå kl 08.15 for å ta bildet av han med genseren. Han har nok ingen planer om å krype ut av dyna på noen timer enda. Men bildet skal jeg ta av han med genser :)







Ingen kommentarer: