fredag 5. februar 2010

Litt ferdige og uferdige prosjekter

Her går dagene fort unna, det er mye som skjer på jobb og hjemme. Jeg ønsker meg mere strikketid. Det blir litt lite av det for tiden, men en omgang her og en omgang der blir tilslutt et produkt. Jeg har begynt på Selbuvanter til Stig, men der er det mye telling for en som ikke har strikket mønster på lenge, så dette strikketøyet blir det strikket på når snuppa har lagt seg.

Jeg holder også på med sokker til læregutten. Det er bare foten igjen på siste sokken. De blir strikket i Sterk garn fra DSA, et utrolig deilig garn å strikke med. På hobbyboden har de nå en helg hvor vi skal strikke prosjekter ferdig som jeg har meldt meg på. Disse sokkene skal bli ferdig i løpet av helgen, og vantene skal jeg komme litt lengre på er målet for helgen.

Denne uken kom endelig Woollmeise garnet mitt, flotte farger som jeg gleder meg til å strikke av. Det er en ny oppdatering i dag, kanskje jeg klarer å få med meg litt mer i dag. Håper det.

Disse sokkene er nå ferdige, fargen blir helt feil på bildet, de er mye mer dyp burgunderfarget i virkeligheten. Disse er strikket i Arwetta på pinne 2,5.


Det er utrolig deilig med helg, denne helgen har ikke så mye innhold for sambo har vakt hele helgen. Snuppa og jeg skal nok finne på litt alikevel, for det blir fort kjedelig uten noen planer. Nå skal jeg nyte litt nykokt kaffe før dagen starter ordentlig.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin vott du har strikket. Du må ha en vanvittig tålmodighet for å kunne strikke selbu votter. Det ser skikkelig avansert ut og mye tenking + telling. Alt for mye arbeid for en blondine;o)

Ha en strålendes uke;o) Og god bedring til snuppeline:o)

Tone sa...

Så flotte selbuvotter - mønsteret er virkelig vakkert. Garnet du fikk - det misunner jeg deg bittelitt:)

Anonym sa...

Så mye fint du har strikket, du er kjempeflink! Er scrappingen lagt på hylla og bytta ut med strikking?

Siddis back home sa...

Så flotte sokker. Jeg har også det heftet med selbumønster, men har ikke kommet så langt ennå. Jeg venter på pakke med detter fantastiske garnet også...
Ha en kreativ helg!