onsdag 12. desember 2012

Ferdig bunad og snart jul

Da er Asker bunaden til Stig ferdig. Det vil si jeg må strikke litt mer på den siste strømpa. Men den er ferdig til julaften. Jeg er ganske fornøyd med å ha sydd en herrebunad. Nå er det bare å sy frakken som hører til. Til høsten skal neste bunad i produksjon, da er det Ola sin tur til å få bunad. Vi har valgt å ha linskjorte til Stig sin bunad, det er egentlig en enkeler skjorte med som man syr på kurset, men fordi jeg har linskjorte og denne er veldig mye gulere falt valget på linskjorte til Stig også.

Nå er det ikke mange dagene igjen før vi kan møte julehøytiden, vi gleder oss til rolige dager med tid til hyggelig samvær og dager uten for mange forpliktelser. Jeg er snart i mål med alle gaver, men lista over gjøremål er fortsatt lang, men ikke uoverkommerlig.
I dag kommer det venninner av Frida hit for å ha juleverksted. Det gleder jeg meg til, vi skal lage marsipankuler med sjokolade, dekorere glass og kopper og dekorere lys. Jeg tror det blir en veldig hyggelig ettermiddag. 

Ingen kommentarer: