fredag 26. april 2013

Litt mer fra New York

Her kommer det litt mer fra turen til New York. Vi bodde meget sentralt rett ved siden av Washington square park. Her er inngangen til parken. Vi gikk gjennom parken første dagen, det var ikke en veldig stor park, men det er en grønn lunge midt i byen. Parkene i New York er veldig godt organisert. Her er det egne steder for barn med lekeplass og for hunder.Disse områdene er gjæret inn. Det er også benker rundt fontenene og det er egen plass for sjakkspilling. Den ene ettermiddagen vi gikk forvi parken var det full aktivitet  med sjakkspilling.
 
 Når det er fire damer på tur blit det litt shopping, her er min fangst fra første dagen. Det ble mer med hjem enn dette, men det var nok denne dagen jeg handlet mest. Det er mye gaver her til alle de hjemme. Vi shoppet mest i Soho hvor det er et meget godt utvalg av butikker. Jeg fant også en garnbutikk som fikk besøk som dere ser, men det ble bare med et nøste garn. Jeg kjøpte flere korte strømpepinner i bambus. Disse er geniale å strikke med for du slipper at pinnene er for lange og går inni hverandre når man strikker.
 På lørdagen når vi brukte dagen i 5th Avenue så vi masse mennesker som gikk rundt med hodeputer, når vi gikk forbi Washington Square Park stod det masse politibilder der og en ambulanse, vi lurte fælt på hva som skjedde der inne. Vi spurte på hotellet og fikk høre at det var "pillow figth" i parken. Det var altså organisert putekrig. Vi så på vår vandring enda flere med puter og Hilde fikk to unge menn til å demonstrere putekrigen for oss. Dette var en morsom vinkling på fysisk aktivitet som vi sikkert kunne fått til her hjemme også.
Det var opplevelsesrike dager i New York og byen har så absolutt gitt mersmak, dette er et sted jeg ønsker meg tilbake til.

3 kommentarer:

Lisbeth Bula sa...

Åpebart at det var høy hyggefaktor:-)

Filippa sa...

Vi hadde meget høy hyggefaktor og vi vil tilbake.

Felisi sa...

Så ut som dere hadde en spennende tur!

Hvis du vil kjøpe strikketøypose så kan du sende meg en mail på hannebragmo@yahoo.no, jeg holder av uglene til deg.

hilsen Felisi :o)