søndag 13. desember 2009

Juleforbredelser

Her har vi fått startet på juleforbredelsene, det er fortsatt endel igjen. Har begynt å kjøpe gaver, men det er mange igjen før vi er ferdige Noen kaker har jeg fått laget.
Snuppa har hatt overnattingsbesøk i natt, de sovnet sent og startet dagen kl 0530, det er i tidligste laget så de fikk beskjed om at det var natt litt til. Det holdt til 0630, da var det å stå opp. For meg er dette midt på natten når det er helg. Merker at lunta til jentene er litt kort, så nå skal de få gå ut i det nydelige været. Fordelen med en tidlig morgen i helgen er at man får gjort unna endel ting, her går nå 3 vaskemaskinen og jeg har bakt 150 serinakaker. Litt senere i dag skal vi i bursdag.

Da har endelig navnebåndene kommet. Da kan jeg få satt navnebånd på det jeg lager. Jeg ble veldig fornøyd selv om det tok litt tid å få dem.
Se her er noe av det jeg har fått i kalenderen min, har fått et tilsvarende hjerte til og et flott hjemmesydd hjerte, men jeg glemte å ta bilde av det.

Her er litt av årets julebakst, har laget serinakaker, brune pinner og krumkaker, må vel lage risboller og kransekakestenger også før jeg sier jeg er ferdig. Men jeg er hvertfall i gang.

Krumkakene, disse blir gode med krem til.


Brune pinner, disse fikk ben å gå å i syklubben.







2 kommentarer:

Hege sa...

*nammi* nå fikk jeg lyst på småkaker gitt! De såg veldig gode ut.
Det er julemarked til helgen også på Bærums Verk. Det er vistnok også Bondens Marked, hvertfall søndag 20.
Verdt et besøk om du finner tid i denne førjulstiden!

Unknown sa...

Ja, de brune pinnene var kjempe gode og oppskriften hadde vært kjekt å få;-) Ha en fortsatt god førjuls kos:-)